Reklamační modul - reklamace, vratky, výměny - PrestaShop

Modul umožňuje evidovat a vyřizovat požadavky zákazníků. Reklamace, vratky zboží, výměny zboží nebo hlášení chybně zaslaných balíků apod. Modul umožňuje jednoduchou konfigurovatelnost všech typů požadavků. Vaši zákazníci tak mají možnost jednoduše požádat o potřebné vratky, reklamace, aniž by musely vyplňovat složitě formuláře. Vy sami tak máte vše pod kontrolou a v administraci svého e-shopu.

Více informací

Kód:

Verze modulu: 3.0.2

Počet stažení 70+

Kompatibilita: 1.6, 1.7, 8

Výběr varianty produktu

2 490 Kč

2 057 Kč bez DPH

Popis modulu

Hlavní výhody modulu

  • zajišťuje různý typy požadavků (reklamace, výměny, vratky atd.)
  • jednoduché zadání požadavků zákazníkem nebo návštěvníkem bez registrace
  • propracované přehledy požadavků, notifikace před koncem potřebné doby na vyřízení
  • spoustu konfigurovatelných údajů a logiky použití
  • plně konfigurovatelné stavy požadavků
  • zákaznický chat v rámci požadavků (posílání zpráv, dotazů, upřesnění)
  • roky podnětů a konzultací zahrnuty v modulu
  • univerzální použití, sami si konfigurujete co zákazníkům nabídnout
  • instalace na jeden klik

Příklad využití

Zákazníkovi se v rámci záruky pokazí zboží. Může skrz vaše stránky jednoduše dohledat nákup, vybrat si co chce s vámi řešit a popsat svůj problém. Jednoduše kliknutím odešle požadavek. Vy v administraci můžete vše odkontrolovat, psát podněty, interní poznámky, nahrávat dokumentaci k reklamaci (PDF, JPG, PNG) a vyřídit požadavek.

Zákazník je tak s přehledem informovaný o dění reklamace, může s vámi v rámci požadavku komunikovat zasíláním zpráv apod.

Co je v modulu k dispozici

Založení požadavku

  • založit požadavek lze v BackOffice jako administrátor
  • založit požadavek lze i ve Front Office jako zákazník nebo jako Host (návštěvník bez registrace)
  • zakládat požadavky lze s vazbou na objednávku, aby byla kompletní provázanost
  • administrátorovi e-shopu je dovoleno zakládat tzv. servisní požadavky, které nemají žádnou vazbu na objednávky v e-shopu

Podrobné popsání způsobů založení požadavků najdete v nápovědě:

Postup založení požadavku k modulu Reklamace, vratky, výměny

Typy požadavků v modulu

Defaultně jsou v modulu nahrány od instalace některé běžně používané požadavky. V modulu se dají vypínat, řadit, dávat jim vlastní názvy, popisy atd. Po instalaci jsou k dispozici tyto požadavky.

  • Reklamace zboží
  • Vrácení zboží
  • Výměna zboží
  • Poškozené zboží
  • Chybně dodané zboží
  • Zakázkové práce
  • Podpora
  • Odstoupení od kupní smlouvy

U všech těchto požadavků můžete volit jestli je v systému chcete řešit nebo nikoliv. U každého požadavku si nastavíte:

  • Počet dnů od objednávky, kdy je možné realizovat a uznat uplatnění.
  • Jak dlouho vám maximálně může trvat jeho vyřízení.
  • Volit jejich pořadí zobrazení, ve kterém se nabízení.

Systém vás nebo klienta podle logiky procesů upozorňuje na překročenou dobu nebo chýlící se ke konci. O práci s datumy v modulu a jednotlivých upozornění se také dozvíte v nápovědě:

Práce s datumy a odpočty času v modulu Reklamace, vratky, výměny

Způsoby řešení požadavku

Aby zákazník mohl vnést požadavek, má v podstatě ze zákona možnost si vybrat způsob vyřešení. Samozřejmě není řečeno, že takto jeho požadavek bude vyřízen, ale nabídnout pro jednodušší specifikaci musíte. Nabídnout můžete tyto způsoby:

  • Oprava
  • Výměna
  • Vrácení peněz
  • Zamítnutí
  • Nechám na obchodu
  • Jiný (dle popisu)

U každého z nich vybíráte v jaké fázi se nabízí, jestli při založení nebo při jeho ukončení.

Stavy požadavků

Podobě jako v objednávkách používáte různé stavy, ve kterých se objednávka nachází, stejně tak má modul k dispozici sadu stavů, plně konfigurovatelných. Tento výčet není daný, jednoduše si můžete stavy dle potřeby e-shopu přidávat, mazat, nastavovat chování atd. U stavů požadavků lze konfigurovat:

  • Jeho název
  • Barva pro lepší orientaci v přehledech
  • Jestli je stav skrytý pro zákazníky
  • Jestli odesílat e-maily s oznámením o změněn stavu, konfigurovat šablonu e-mailu
  • Jestli přikládat PDF protokol požadavku
  • Jestli daný stav zahajuje řízení požadavku
  • Jestli daný stav ukončuje řízení požadavku
  • Notifikaci, kolik dnů v tomto stavu může požadavek zůstat
  • Povolení / zakázání tohoto stavu

Díky stavům si nastavíte svůj proces vyřízení požadavků dle logiky procesů, které potřebujete vykonat.

Náhled seznamu stavů v modulu Reklamace pro PrestaShop

Emailový servis

Modul komunikuje se zákazníkem a s administrátorem. Když dojde k založení, nebo zavedení dotazu / zprávy k požadavků. Vše je možné zasílat na e-maily. Kompletní popis o zasílaných zprávám najdete v nápovědě:

E-maily a e-mailové šablony v modulu Reklamace, vratky, výměny

Nastavení emailů v modulu Reklamace pro PrestaShop

PDF protokol

Součástí každého požadavku je k dispozici PDF protokol, ten je možné tisknout a zakládat i mimo systém, zákazník má rovněž možnost si jej vytisknout apod. Je k dispozici v administraci i na detailu u zákazníka po přijetí požadavku k vyřízení. Lze jej jednoduše zaslal na e-mail jak samostatně nebo v rámci nějakého stavu požadavku.

Detail zavedeného požadavku

V detailu každého požadavku najdete běžné informace potřebné k vedení řízení. Najdete zde informace:

  • Typ požadavku
  • Různé datumy s upozorněními
  • Zákaznický chat / zprávy pro komunikaci v rámci požadavku
  • Interní komunikaci v rámci požadavku jen pro obsluhu e-shopu
  • Změny stavů
  • Editací produktů v požadavku
  • Nahrávání příloh PDF / JPG / PNG pro podklady řízení požadavku
  • Editaci balíků, které zasíláte v rámci požadavku
  • Pole pro sepsání poznámek přijmu zboží, které zaslal zákazník např. k reklamaci
  • Formulář pro konečné vyjádření k požadavku a jeho uzavření

Přehledy všech požadavků a jejich správa

V modulu je k dispozici přehled požadavků s podrobnými filtry a informace pro efektivní správu. Lze jednoduše pracovat s požadavky a máte přehled, kdy která končí a jestli je třeba vykonat nějaké další akce, abyste neprošvihly dobu určenou k vyřízení.

Více o přehledech se dozvíte v nápovědě:

Popis přehledu požadavků k modulu Reklamace, vratky, výměny

Parametry modulu

  • Podporovaná verze Prestashop 1.6, 1.7, 8
  • Licence Časově neomezená
  • Podpora 12 měsíců
  • Podpora MULTISTORE Ano / licence na doménu
  • Verze modulu 3.0.2
  • Lokalizace Čeština (CS), Slovenština (SK), Angličtina (EN)
  • Autor David Mrózek
Recenze

Komentáře k modulům mohou psát jen registrovaní uživatelé. Recenze jsou schvalovány a ověřovány administrátorem e-shopu.

19. 10. 2022

One MUST HAVE for customer friendly e-Store

We have used and tested many of different tools to support native e-store complaints - where no one of them had not fulfil our requirements on module quality, functionality, support. First this module - supporting our customers over one Point Of Contact - our e-Store - is bringing many advantages in easy use, clear overview and time monitoring. Also is saving us resources from doing this support per phone or emails - fast, exact, intuitive, procedures clarified and announced to customers - providing professional interface to customers.
Great functionality, no issues - just Plug and Play.
Thank you to vendor for that great job!

04. 05. 2022

Reklamační modul

Jako vždy výborný modul. Ušetří spoustu práce a pohlídá zákonné lhůty. Mohu doporučit. Perfektní technická podpora!!

Napsat recenzi

Reklamační modul - reklamace, vratky, výměny - PrestaShop

Reklamační modul - reklamace, vratky, výměny - PrestaShop

Modul umožňuje evidovat a vyřizovat požadavky zákazníků. Reklamace, vratky zboží, výměny zboží nebo hlášení chybně zaslaných balíků apod. Modul umožňuje jednoduchou konfigurovatelnost všech typů požadavků. Vaši zákazníci tak mají možnost jednoduše požádat o potřebné vratky, reklamace, aniž by musely vyplňovat složitě formuláře. Vy sami tak máte vše pod kontrolou a v administraci svého e-shopu.

Changelog
  • Verze 3.0.2 Datum vydání: 20.12.2022
    • úprava vzhledu FRONT pro PS 1.6 / PS 1.7 / PS 8
    • úprava zobrazení v BO v detailu objednávky
    • možnost zakázat duplicitní založení požadavku zákazníkem
  • Verze 3.0.1 Datum vydání: 04.10.2022
    • validace SK jazyka rodilým mluvčím
  • Verze 3.0.0 Datum vydání: 16.09.2022
    • podpora PHP 8
    • podpora PrestaShop 8.0
    • drobné opravy nedefinovaných proměnných (Notice)
    • do detailů objednávky přidán přehled požadavků k dané objednávce
    • přidán do detailu objednávky odkaz na přímé založení požadavku bez přihlášení
    • odeslání odkazů pro založení požadavku k objednávce na email zákazníka
  • Verze 2.0.4 Datum vydání: 19.08.2022
    • FIX ve FRONT kontrolerech doplněn překlad
    • FIX instalace zahraničních jazykových dat při přidání jazyka
  • Verze 2.0.3 Datum vydání: 23.06.2022
    • upload dokumentu již při samotném založení požadavku na straně zákazníka
  • Verze 2.0.2 Datum vydání: 28.05.2022
    • přidána volba pro upload dokumentů zákazníkem
    • přidán instalační procesu s překlady při založení nového jazyka v e-shopu
  • Verze 2.0.1 Datum vydání: 29.04.2022
    • přidána možnost dopravců založených přes modul
    • přidán nový typ požadavku "Odstoupení od kupní smlouvy"
    • přidán obecný postup vyřízení požadavku do nápovědy pro klienta a do mailu
  • Verze 2.0.0 Datum vydání: 26.04.2022
    • vydání modulu
Časté otázky a odpovědi
    Jak aktualizuji své moduly?

    Jak nainstaluji modul do svého eshopu?

    Jak přeložím modul do dalšího jazyka?

    Popis přehledu požadavků k modulu Reklamace, vratky, výměny

    Postup založení požadavku k modulu Reklamace, vratky, výměny

    E-maily a e-mailové šablony v modulu Reklamace, vratky, výměny

    Práce s datumy a odpočty času v modulu Reklamace, vratky, výměny

    Základní legislativa na e-shopu a jak ji řešit