Reklamační modul - reklamace, vratky, výměny - PrestaShop

Modul umožňuje evidovat a vyřizovat požadavky zákazníků. Reklamace, vratky zboží, výměny zboží nebo hlášení chybně zaslaných balíků apod. Modul umožňuje jednoduchou konfigurovatelnost všech typů požadavků. Vaši zákazníci tak mají možnost jednoduše požádat o potřebné vratky, reklamace, aniž by musely vyplňovat složitě formuláře. Vy sami tak máte vše pod kontrolou a v administraci svého e-shopu.

Více informací

Kód:

Verze modulu: 3.1.0

Počet stažení 150+

Kompatibilita: 1.6, 1.7, 8

Výběr varianty produktu

2 490 Kč

2 057 Kč bez DPH

Popis modulu

Hlavní výhody modulu

  • zajišťuje různý typy požadavků (reklamace, výměny, vratky atd.)
  • jednoduché zadání požadavků zákazníkem nebo návštěvníkem bez registrace
  • propracované přehledy požadavků, notifikace před koncem potřebné doby na vyřízení
  • spoustu konfigurovatelných údajů a logiky použití
  • plně konfigurovatelné stavy požadavků
  • zákaznický chat v rámci požadavků (posílání zpráv, dotazů, upřesnění)
  • roky podnětů a konzultací zahrnuty v modulu
  • univerzální použití, sami si konfigurujete co zákazníkům nabídnout
  • instalace na jeden klik

Příklad využití

Zákazníkovi se v rámci záruky pokazí zboží. Může skrz vaše stránky jednoduše dohledat nákup, vybrat si co chce s vámi řešit a popsat svůj problém. Jednoduše kliknutím odešle požadavek. Vy v administraci můžete vše odkontrolovat, psát podněty, interní poznámky, nahrávat dokumentaci k reklamaci (PDF, JPG, PNG) a vyřídit požadavek.

Zákazník je tak s přehledem informovaný o dění reklamace, může s vámi v rámci požadavku komunikovat zasíláním zpráv apod.

Co je v modulu k dispozici

Založení požadavku

  • založit požadavek lze v BackOffice jako administrátor
  • založit požadavek lze i ve Front Office jako zákazník nebo jako Host (návštěvník bez registrace)
  • zakládat požadavky lze s vazbou na objednávku, aby byla kompletní provázanost
  • administrátorovi e-shopu je dovoleno zakládat tzv. servisní požadavky, které nemají žádnou vazbu na objednávky v e-shopu

Podrobné popsání způsobů založení požadavků najdete v nápovědě:

Postup založení požadavku k modulu Reklamace, vratky, výměny

Typy požadavků v modulu

Defaultně jsou v modulu nahrány od instalace některé běžně používané požadavky. V modulu se dají vypínat, řadit, dávat jim vlastní názvy, popisy atd. Po instalaci jsou k dispozici tyto požadavky.

  • Reklamace zboží
  • Vrácení zboží
  • Výměna zboží
  • Poškozené zboží
  • Chybně dodané zboží
  • Zakázkové práce
  • Podpora
  • Odstoupení od kupní smlouvy

U všech těchto požadavků můžete volit jestli je v systému chcete řešit nebo nikoliv. U každého požadavku si nastavíte:

  • Počet dnů od objednávky, kdy je možné realizovat a uznat uplatnění.
  • Jak dlouho vám maximálně může trvat jeho vyřízení.
  • Volit jejich pořadí zobrazení, ve kterém se nabízení.

Systém vás nebo klienta podle logiky procesů upozorňuje na překročenou dobu nebo chýlící se ke konci. O práci s datumy v modulu a jednotlivých upozornění se také dozvíte v nápovědě:

Práce s datumy a odpočty času v modulu Reklamace, vratky, výměny

Způsoby řešení požadavku

Aby zákazník mohl vnést požadavek, má v podstatě ze zákona možnost si vybrat způsob vyřešení. Samozřejmě není řečeno, že takto jeho požadavek bude vyřízen, ale nabídnout pro jednodušší specifikaci musíte. Nabídnout můžete tyto způsoby:

  • Oprava
  • Výměna
  • Vrácení peněz
  • Zamítnutí
  • Nechám na obchodu
  • Jiný (dle popisu)

U každého z nich vybíráte v jaké fázi se nabízí, jestli při založení nebo při jeho ukončení.

Stavy požadavků

Podobě jako v objednávkách používáte různé stavy, ve kterých se objednávka nachází, stejně tak má modul k dispozici sadu stavů, plně konfigurovatelných. Tento výčet není daný, jednoduše si můžete stavy dle potřeby e-shopu přidávat, mazat, nastavovat chování atd. U stavů požadavků lze konfigurovat:

  • Jeho název
  • Barva pro lepší orientaci v přehledech
  • Jestli je stav skrytý pro zákazníky
  • Jestli odesílat e-maily s oznámením o změněn stavu, konfigurovat šablonu e-mailu
  • Jestli přikládat PDF protokol požadavku
  • Jestli daný stav zahajuje řízení požadavku
  • Jestli daný stav ukončuje řízení požadavku
  • Notifikaci, kolik dnů v tomto stavu může požadavek zůstat
  • Povolení / zakázání tohoto stavu

Díky stavům si nastavíte svůj proces vyřízení požadavků dle logiky procesů, které potřebujete vykonat.

Náhled seznamu stavů v modulu Reklamace pro PrestaShop

Emailový servis

Modul komunikuje se zákazníkem a s administrátorem. Když dojde k založení, nebo zavedení dotazu / zprávy k požadavků. Vše je možné zasílat na e-maily. Kompletní popis o zasílaných zprávám najdete v nápovědě:

E-maily a e-mailové šablony v modulu Reklamace, vratky, výměny

Nastavení emailů v modulu Reklamace pro PrestaShop

PDF protokol

Součástí každého požadavku je k dispozici PDF protokol, ten je možné tisknout a zakládat i mimo systém, zákazník má rovněž možnost si jej vytisknout apod. Je k dispozici v administraci i na detailu u zákazníka po přijetí požadavku k vyřízení. Lze jej jednoduše zaslal na e-mail jak samostatně nebo v rámci nějakého stavu požadavku.

Detail zavedeného požadavku

V detailu každého požadavku najdete běžné informace potřebné k vedení řízení. Najdete zde informace:

  • Typ požadavku
  • Různé datumy s upozorněními
  • Zákaznický chat / zprávy pro komunikaci v rámci požadavku
  • Interní komunikaci v rámci požadavku jen pro obsluhu e-shopu
  • Změny stavů
  • Editací produktů v požadavku
  • Nahrávání příloh PDF / JPG / PNG pro podklady řízení požadavku
  • Editaci balíků, které zasíláte v rámci požadavku
  • Pole pro sepsání poznámek přijmu zboží, které zaslal zákazník např. k reklamaci
  • Formulář pro konečné vyjádření k požadavku a jeho uzavření

Přehledy všech požadavků a jejich správa

V modulu je k dispozici přehled požadavků s podrobnými filtry a informace pro efektivní správu. Lze jednoduše pracovat s požadavky a máte přehled, kdy která končí a jestli je třeba vykonat nějaké další akce, abyste neprošvihly dobu určenou k vyřízení.

Více o přehledech se dozvíte v nápovědě:

Popis přehledu požadavků k modulu Reklamace, vratky, výměny

Parametry modulu

  • Podporovaná verze Prestashop 1.6, 1.7, 8
  • Licence Časově neomezená
  • Podpora 12 měsíců
  • Podpora MULTISTORE Ano / licence na doménu
  • Verze modulu 3.1.0
  • Lokalizace Čeština (CS), Slovenština (SK), Angličtina (EN)
  • Autor David Mrózek
Recenze

Komentáře k modulům mohou psát jen registrovaní uživatelé. Recenze jsou schvalovány a ověřovány administrátorem e-shopu.

17. 02. 2024

Tak tento modul naozaj prekvapil

Povedal by som, že toto je MUST HAVE modul. Všetky online služby sa môžu schovať čo ponúkajú riešenie reklamácii a ticketov. Toto je nastavené presne tak, ako to má byť! Skvelá práca!

11. 02. 2024

Velmi schopný modul

U prodeje oblečení máme značnou část vrácených zásilek. Stávající evidence "vrácení" v PrestaShopu je absolutně nevyhovující - ani ji zákazníci skoro nevyužívali. Měli jsme složité návody, jak balíček vrátit. Díky modulu od pana Mrózka se celý proces zpřehlednil na jediný odkaz pro zákazníka, kde pohodlně zaregistruje vrácení a my nemusíme honit po mailech, kdo co kdy a kde vrátil, ale máme přehled přímo v PrestaShopu, podobný jako u objednávek. Zvažovala jsem kvůli ceně, ale po instalaci jsem nemusela na nic sáhnout, vše ihned hotovo, ušetří nám hodně úsilí při vyřizování vratek. Vyplatí se. Doporučuji!

18. 07. 2023

Výborný modul

Musím podotknout, že všechny moduly od pana Mrózka mám moc ráda. Jsou jednoduché na nastavení -zvládne to i ženská :-) a vždy fungují tak jak mají. Tento modul jsem taktéž zakoupila a je skvělý. Zjednoduší práci. Pokud uvažujete o koupi, tak rozhodně doporučuji zakoupit. Investice stojí za to.

07. 06. 2023

Skvělý pomocník

Velmi dobrý modul. Zpřehlední celý reklamační proces jak pro e-shop, tak pro samotného klienta.

19. 10. 2022

One MUST HAVE for customer friendly e-Store

We have used and tested many of different tools to support native e-store complaints - where no one of them had not fulfil our requirements on module quality, functionality, support. First this module - supporting our customers over one Point Of Contact - our e-Store - is bringing many advantages in easy use, clear overview and time monitoring. Also is saving us resources from doing this support per phone or emails - fast, exact, intuitive, procedures clarified and announced to customers - providing professional interface to customers.
Great functionality, no issues - just Plug and Play.
Thank you to vendor for that great job!

04. 05. 2022

Reklamační modul

Jako vždy výborný modul. Ušetří spoustu práce a pohlídá zákonné lhůty. Mohu doporučit. Perfektní technická podpora!!

Napsat recenzi

Reklamační modul - reklamace, vratky, výměny - PrestaShop

Reklamační modul - reklamace, vratky, výměny - PrestaShop

Modul umožňuje evidovat a vyřizovat požadavky zákazníků. Reklamace, vratky zboží, výměny zboží nebo hlášení chybně zaslaných balíků apod. Modul umožňuje jednoduchou konfigurovatelnost všech typů požadavků. Vaši zákazníci tak mají možnost jednoduše požádat o potřebné vratky, reklamace, aniž by musely vyplňovat složitě formuláře. Vy sami tak máte vše pod kontrolou a v administraci svého e-shopu.

Changelog
  • Verze 3.1.0 Datum vydání: 30.09.2023

    ### Added

    • přidán čárový kód na doklady PDF
    • možnost založit požadavek i bez vazby na konkrétní objednávku ve FRONT OFFICE
    • přidán nový TYP požadavku Pozáruční servis
    • přidán nový TYP požadavku Obecný dotaz
    • možnost přidělovat požadavky zaměstnancům
    • do e-mailu "čekáme na doručení zboží" přidána konfigurovatelná adresa pro zaslání zboží zpět
    • pro urychlení komunikace se zákazníkem přidány přednastavené zprávy
    • napojení FAQ často kladené otázky přímo do modulu
    • funkce pro automatickou kontrolu zavěšení do pozic HOOKu
    • přidány další způsoby řešení požadavků (Úprava, Konzultace)

    ### Changed

    • úprava formulářů v administraci pro menší displeje
    • drobné úpravy v zobrazení formulářů
    • display -> fetch (ochrana na hostingu file_exist) PS 1.7, 8
    • v PS 1.7 / 8 změna ikonek pro výběr požadavků
  • Verze 3.0.3 Datum vydání: 25.07.2023

    ### Security

    • preventivní odstranění potencionální hrozby v kódu, vyžaduje aktualizaci
  • Verze 3.0.2 Datum vydání: 20.12.2022
    • úprava vzhledu FRONT pro PS 1.6 / PS 1.7 / PS 8
    • úprava zobrazení v BO v detailu objednávky
    • možnost zakázat duplicitní založení požadavku zákazníkem
  • Verze 3.0.1 Datum vydání: 04.10.2022
    • validace SK jazyka rodilým mluvčím
  • Verze 3.0.0 Datum vydání: 16.09.2022
    • podpora PHP 8
    • podpora PrestaShop 8.0
    • drobné opravy nedefinovaných proměnných (Notice)
    • do detailů objednávky přidán přehled požadavků k dané objednávce
    • přidán do detailu objednávky odkaz na přímé založení požadavku bez přihlášení
    • odeslání odkazů pro založení požadavku k objednávce na email zákazníka
  • Verze 2.0.4 Datum vydání: 19.08.2022
    • FIX ve FRONT kontrolerech doplněn překlad
    • FIX instalace zahraničních jazykových dat při přidání jazyka
  • Verze 2.0.3 Datum vydání: 23.06.2022
    • upload dokumentu již při samotném založení požadavku na straně zákazníka
  • Verze 2.0.2 Datum vydání: 28.05.2022
    • přidána volba pro upload dokumentů zákazníkem
    • přidán instalační procesu s překlady při založení nového jazyka v e-shopu
  • Verze 2.0.1 Datum vydání: 29.04.2022
    • přidána možnost dopravců založených přes modul
    • přidán nový typ požadavku "Odstoupení od kupní smlouvy"
    • přidán obecný postup vyřízení požadavku do nápovědy pro klienta a do mailu
  • Verze 2.0.0 Datum vydání: 26.04.2022
    • vydání modulu
Časté otázky a odpovědi
    Jak aktualizuji své moduly?

    Jak nainstaluji modul do svého eshopu?

    Jak přeložím modul do dalšího jazyka?

    Popis přehledu požadavků k modulu Reklamace, vratky, výměny

    Postup založení požadavku k modulu Reklamace, vratky, výměny

    E-maily a e-mailové šablony v modulu Reklamace, vratky, výměny

    Práce s datumy a odpočty času v modulu Reklamace, vratky, výměny

    Základní legislativa na e-shopu a jak ji řešit