Jak řešit GA4 - Google Analytics 4
GA4 je aktualizovanou verzí původního Google Analytics, která přináší vylepšené funkce a nové možnosti analýzy webového chování. Hlavními rozdílymi oproti předchozí verzi jsou nový datový model a přístup k analýze, který se zaměřuje na události a zdroje dat.
GA4 se zaměřuje na získávání dat pomocí událostí, které jsou akce provedené uživateli na webových stránkách nebo v mobilních aplikacích. To umožňuje podrobnější sledování interakcí uživatelů a poskytuje lepší pochopení jejich chování na webu.
Dalším významným prvkem GA4 je rozšířená podpora měření událostí v mobilních aplikacích. Tím umožňuje marketérům sledovat a analyzovat chování uživatelů jak na webových stránkách, tak v mobilních aplikacích, což poskytuje komplexnější pohled na interakce uživatelů s produkty nebo službami.
Nová verze také nabízí lepší integraci se službami Google Ads, což umožňuje marketérům získat detailnější informace o tom, jak reklamy přispívají k interakcím uživatelů s webovým obsahem.
GA4 přináší také nové způsoby prezentace dat, jako jsou grafy pro zobrazení toku uživatelů, rozdělení zdrojů provozu nebo chování uživatelů na webu. To usnadňuje vizuální analýzu dat a získání cenných informací o uživatelském chování.
Celkově lze říci, že Google Analytics 4 je vylepšenou verzí nástroje pro analýzu webového chování, která přináší pokročilé funkce a zlepšuje schopnost marketérů a webových analytiků sledovat, analyzovat a pochopit chování uživatelů na webových stránkách a v mobilních aplikacích.
Modul pro Googe Analytics je defaultní v PrestaShopu pod názvem "ps_googleanalytics" podporující PrestaShop od verze 1.6 a novější. Modul je k dispozici zdarma.
Dále je varianta měření skrz modul Google Tag Manager, který navíc obsahuje ecommerce vrstvu s daty. Výhody Google Tag Manageru:
Celkově lze říci, že Google Tag Manager je mocným nástrojem, který usnadňuje správu a nasazování sledovacích kódů a tagů na webových stránkách a v mobilních aplikacích. Pomáhá zlepšit efektivitu, flexibilitu a rychlost nasazení marketingových nástrojů a umožňuje marketérům a webovým analytikům snadno provádět změny a experimenty bez zásahu do zdrojového kódu.
Aby služba google a její formy ADS, GTM, GA atd. věděli jak s daty naložit je potřeba zasílat informace o souhlasech s cookies lišty. Zde si každý zákazník volí jaké informace a cookies lze ukládat do PC zákazníka. Pro toto je v Google nástroj gtag(), pomocí kterého se zasílají informace o tom co zákazník odsouhlasil. Vzhledem k tomu, že řešení ze strany google je univerzální, je zakomponováno do modulu Cookies lišty a komunikuje interaktivně s klientem a informace předává do všech dotčených služeb.
Pro všechny výše popsané funkce je zapotřebí mít aktuální verze v době přechodu na GA4 a jejího oficiálního spuštění 1.7.2023. Obecně to platí pro celou sadu modulů.
Okamžitě ke stažení bez čekání
Zakoupené moduly máte automaticky k dispozici ihned po potvrzení platby.
Neomezená licence
Licenci k zakoupenému modulu máte udělenou bez časového omezení.
Vývoj s historií
od roku 2010 aktivně programuji pro platformu PrestaShop.
Telefonická i e-mailová podpora
Ke každému nákupu máte k dispozici podporu přímo od autora.
© 2015 - 2022 David Mrózek, Horní Bludovice 251, 739 37 Horní Bludovice, IČ: 70624569, DIČ: CZ7908015126