Vysvětlení problematiky
U produktů můžete mít vybráno mnoho kategorií, kde chcete daný produkt na eshopu zobrazit. Může být v různých úrovních a různých větvích pomyslného stromu kategorií. Nicméně se vždy u produktu vybírá jedna HLAVNÍ KATEGORIE. Tato kategorie má velký význam průřezem celého eshopu. Ať už vliv na orientaci klienta na eshopu pomocí drobečkové navigace nebo pozitivní SEO v URL adrese až přes různé moduly, které pracují s kategoriemi.
Níže si ukážeme vliv zvolení HLAVNÍ KATEGORIE na eshopu.
Špatné nastavení
- Toto je nejčastější chyba, kdy je u produktu zvolena hlavní kategorie Domů.

- Tato kategorie Domů neodpovídá povaze produktu a přesně ho nespecifikuje. Produkt může být zařazen klidně i v této kategorii a klidně i v mnoha dalších, kde je žádoucí ho zákazníkům zobrazit. Ale hlavní kategorie musí odpovídat povaze produktu co nejpřesněji.
- Níže vidíte vliv na URL adresu, která je generována na základě URL nastavené u produktu a vkládá před něj kategorii.

- V URL adrese mít uvedenou kategorii Domů je naprosto nežádoucí, z pohledu SEO nic neříkající.
- Dále to má vliv na drobečkovou navigaci na samostatném webu.

- Z drobečkové navigace není jasné, ve které kategorii se klient nachází a nemůže se tak jednoduše překliknout do celé kategorie pro výběr jiného produktu ze stejné kategorie.
Správné nastavení
- Nyní si ukažme rozdíl na snímcích, když se vybere nejvíce upřesňující kategorie pro daný produkt.

- pro produkt je nejvíce specifická kategorie Dámské oblečení. Zpravidla bývá tato kategorie až na samém konci stromu, nejníže zanořená.
- To má následně vliv na URL adresu produktu.

- Vidíme, že v URL adrese je hlavní kategorie produktu Dámské oblečení a v tomto případě již má i pozitvní vliv na výsledky hledání na internetu.
- A v neposlední řadě i správná drobečková navigace.

- Při této drobečkové navigaci může zákazník rychle přejít do kategorie Oblečení nebo kategorie Dámské oblečení a hlavně ví kde se nachází.
Vliv na exportní moduly pro srovnávače zboží
Zvolená hlavní kategorie produktu má vliv i na export a generování dat pro srovnávače zboží. V modulech se pracuje s kategoriemi v rámci filtrování exportu produktů, nastavování dat a již zmíněné generování URL adres pro srovnávač zboží.
Uveďme příklad. Máme produkty s hlavní kategorii Domů. Jako výše příklad. V exportním modulu mám zvolen export pouze kategorie Dámské oblečení.

Při této konfiguraci se daný produkt NEDOSTANE do XML, protože jeho hlavní kategorie není Dámské oblečení, ale Domů. A tu my nemáme zvolenou pro export.
Více o počtech produktů, které se dostanou do XML najdete zde: Počty produktů v XML
Doporučuji vše projít a správně nastavit. Pak vše bude fungovat bez potíží a budete mít lepší výsledky s prodejem svého zboží.