Jaký má význam výchozí kategorie u produktu?


Vysvětlení problematiky

U produktů můžete mít vybráno mnoho kategorií, kde chcete daný produkt na eshopu zobrazit. Může být v různých úrovních a různých větvích pomyslného stromu kategorií. Nicméně se vždy u produktu vybírá jedna HLAVNÍ KATEGORIE. Tato kategorie má velký význam průřezem celého eshopu. Ať už vliv na orientaci klienta na eshopu pomocí drobečkové navigace nebo pozitivní SEO v URL adrese až přes různé moduly, které pracují s kategoriemi.

Níže si ukážeme vliv zvolení HLAVNÍ KATEGORIE na eshopu.

Špatné nastavení

  • Toto je nejčastější chyba, kdy je u produktu zvolena hlavní kategorie Domů.

Špatně vybraná hlavní kategorie

  • Tato kategorie Domů neodpovídá povaze produktu a přesně ho nespecifikuje. Produkt může být zařazen klidně i v této kategorii a klidně i v mnoha dalších, kde je žádoucí ho zákazníkům zobrazit. Ale hlavní kategorie musí odpovídat povaze produktu co nejpřesněji.
  • Níže vidíte vliv na URL adresu, která je generována na základě URL nastavené u produktu a vkládá před něj kategorii.

Chybná URL adresa

  • V URL adrese mít uvedenou kategorii Domů je naprosto nežádoucí, z pohledu SEO nic neříkající.
  • Dále to má vliv na drobečkovou navigaci na samostatném webu.

Chybná drobečková navigace

  • Z drobečkové navigace není jasné, ve které kategorii se klient nachází a nemůže se tak jednoduše překliknout do celé kategorie pro výběr jiného produktu ze stejné kategorie.

Správné nastavení

  • Nyní si ukažme rozdíl na snímcích, když se vybere nejvíce upřesňující kategorie pro daný produkt.

Správně vybraná kategorie

  • pro produkt je nejvíce specifická kategorie Dámské oblečení. Zpravidla bývá tato kategorie až na samém konci stromu, nejníže zanořená.
  • To má následně vliv na URL adresu produktu.

Správná URL adresa produktu

  • Vidíme, že v URL adrese je hlavní kategorie produktu Dámské oblečení a v tomto případě již má i pozitvní vliv na výsledky hledání na internetu.
  • A v neposlední řadě i správná drobečková navigace.

Správná drobečková navigace

  • Při této drobečkové navigaci může zákazník rychle přejít do kategorie Oblečení nebo kategorie Dámské oblečení a hlavně ví kde se nachází.

Vliv na exportní moduly pro srovnávače zboží

Zvolená hlavní kategorie produktu má vliv i na export a generování dat pro srovnávače zboží. V modulech se pracuje s kategoriemi v rámci filtrování exportu produktů, nastavování dat a již zmíněné generování URL adres pro srovnávač zboží.

Uveďme příklad. Máme produkty s hlavní kategorii Domů. Jako výše příklad. V exportním modulu mám zvolen export pouze kategorie Dámské oblečení.

Výběr kategorií pro export do XML

Při této konfiguraci se daný produkt NEDOSTANE do XML, protože jeho hlavní kategorie není Dámské oblečení, ale Domů. A tu my nemáme zvolenou pro export.

Více o počtech produktů, které se dostanou do XML najdete zde: Počty produktů v XML

Doporučuji vše projít a správně nastavit. Pak vše bude fungovat bez potíží a budete mít lepší výsledky s prodejem svého zboží.