Jak ověřím funkčnost měření konverzí pro zboží.cz?


Nákupní rádce Zboží.cz nabízí možnost měření konverzí. Zjistíte jestli investice vložené do Zboží.cz se vám vrací a jaký podíl nákladů vás objednávky stojí.

Po instalaci modulu Zboží modul 4 v 1 pro PrestaShop můžete použít testovací rozhraní pro měření konverzí.

  • Otevřete si stránku https://sandbox.zbozi.cz/.
  • Ze stránky si zkopírujte dva údaje ID provozovny a Tajný klíč. Oba tyto údaje jsou pouze testovací a jednorázové.

Testovací údaje pro měření konverzí zboží.cz

  • Údaje vložte do své instalace modulu do záložky API klíče. Nastavení uložte.

Nastavení údajů pro měření konverzí zboží.cz

  • Stránku https://sandbox.zbozi.cz/ ponechejte otevřenou, na této stránce budete sledovat zaznamenání údajů o objednávce, jestli se správně zasílají do zboží.cz.
  • Nyní si povolte měření konverzí na straně eshopu v modulu na záložce KONVERZE a zvolte, že se jedná o testovací režim.

Povolení měření konverzí zboží.cz

  • Na straně eshopu je nyní vše připraveno pro test. Proveďte klasickou objednávku na eshopu, vyberte produkty, vložte do košíků a dokončete úspěšně objednávku.
  • Po provedení objednávky se v seznamu na stránce testovacího rozhraní zobrazí provedená objednávka.

Přehled zaslaných objednávek do zboží.cz

  • Pokud je vše v pořádku, můžete ještě překontrolovat detailní záznam. Klikněte na řádek text "V pořádku". Zobrazí se detailní okno se zaslanými daty.

Detail zaslané konverze do zboží.cz

  • Pokud je vše v pořádku, na vašem eshopu je měření konverzí úspěšně nasazeno.

UPOZORNĚNÍ:

Pro provozování měření konverzí je vyžadován SSL certifikát / zabezpečený web, aby data byly zasílány šifrovaně, pokud nebude na e-shopu nasazen platný certifikát SSL, data se nebudou odesílat.

JAKÉ CHYBY MOHOU NASTAT:

Přijali jsme data z backendové části konverzního kódu, ale chybí odpovídající data z frontendové části (JavaScript)

Nejčastěji zaznamenaná chyba, že chybí data z FRONT části. Zpravidla za to můžou blokace na straně uživatelského prohlížeče, kde jsou aktivovány doplňky na blokaci reklam, nejznámější ADBLOCK. Zde je řešení otestovat s vypnutými rozšířeními. Bohužel zákazníka nedonutíte a tak dokud Zboží.cz nepřikročí k měření pouze serverovou částí, budete mít nepřesné konverze od klientů, kteří blokují reklamy a cookies.

V posledních zaslaných objednávkách nebyl uveden email zákazníka

Další chyba nastává, když zákazník neudělí souhlas s předáním dat, tak se nepropisuje e-mail. Tady se nejedná o chybu. Nicméně zboží to tak vypisuje. Zde opět nemáte nic jak by jste to ovlivnili. Jedině předávat data bez souhlasu, ale to je mimo zákon.